Kolumna

»As-A-Service« revolucija

Preprosto vprašanje za vsako podjetje: kaj pomeni za vas imeti v lasti vse, tudi vse IT vire? Pred dvajsetimi leti bi verjetno vsakdo odgovoril, da to pomeni veliko konkurenčno prednost. Kaj pa danes, ko imamo na trgu še drugo možnost, da praktično skoraj vse uporabljamo preko naročniškega modela ali po modelu plačevanja dejanske uporabe? Je to še prednost ali že bolj slabost in ovira?
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

To preprosto zgornje vprašanje je gonilna sila hitre rasti modelov uporabe vsega kot storitev (XaaS, angl. Everything-as-a-Service) v IT oddelkih podjetij. Premik se sicer dogaja že najmanj 25 let od pojava sodobnega interneta oz. vstopa podjetja Salesforce na trg leta 1999 s svojim CRM produktom, ki še danes temelji na naročnini.

Vendar pa je oblak resnični katalizator za ponujanje vseh vrst informacijske tehnologije v podjetju  brez potrebe po zagotavljanju lastnih računalniških virov. Čeprav so učinki množičnega sprejetja XaaS zdaj prisotni v vseh vidikih tehnoloških okolij, pa je model programske opreme kot storitve (SaaS, software-as-a-service)  verjetno največja zgodba o uspehu revolucije XaaS do danes. SaaS predstavlja danes več kot polovico celotne potrošnje storitev, ki temeljijo na oblaku. Drugo polovico pa sestavlja cela množica storitev, kot npr. NaaS (angl. Network-as-a-Service) za programsko podprto definiranje in upravljanje WAN in LAN omrežij,  DaaS (angl. Device-as-a-Service) za upravljanje in vzdrževanje računalnikov in drugih naprav podjetja na daljavo  ali BaaS (ang. Backup-as-a-Service) za shranjevanje podatkov zunaj mesta v varnem repozitoriju podatkov v oblaku. Tudi kar zadeva samo informacijsko infrastrukturo, se opaža na trgu hitra rast modelov IaaS (angl. Infrastructure-as-a-Service) in PaaS (angl. Platform-as-a-Service) za upravljanje portfelja aplikacij.

Da bi natančno razumeli, zakaj XaaS postaja tako priljubljen, moramo razumeti, kako so se organizacije v preteklosti odločale o porabi denarja za informacijsko tehnologijo. Tradicionalno so se naložbe v IT izvajale s kapitalskimi izdatki (CAPEX). Dolgoročno so vlagale v lastništvo IT sredstev, ki bi jih nato sčasoma amortizirale in katerih vrednost in učinkovitost je bilo treba v svoji življenjski dobi maksimirati. Toda s prihodom storitev v oblaku so mnogi IT oddelki kmalu ugotovili, da lahko z naročniškimi modeli dosežejo številne enake ali boljše tehnološke rezultate za svojo organizacijo in pri tem precej bolj optimalno in z manj tveganja porabijo svoj denar. Začenši z ERP ali CRM so nakup programske opreme preselili iz CAPEXa v OPEX. Modeli dostave XaaS zdaj za njih pomenijo, da lahko dosežejo boljše rezultate za svoje poslovanje, ne da bi pri tem morali imeti v lasti vso potrebno tehnologijo v fizični obliki.

Čeprav se še vedno najdejo skeptiki, pa izkušnje večine in tudi lastne potrjujejo, da mnoga podjetja  dosegajo velike koristi od prehoda na model porabe XaaS za IT v svojem podjetju, vključno z:

  • Večjo agilnostjo: tradicionalni pristop zahteva od vodstva podjetja običajno dolgotrajno sprejemanje odločitev o zelo visokih IT investicijah, ki so nujne zaradi nenehno razvijajoče se IT tehnologije na eni strani in zahteve po konkurenčnosti na drugi, kar pa ni ne hitro ne poceni. Zato se v zadnjem času številne organizacije za izboljšanje poslovne okretnosti in pridobivanje konkurenčne prednosti preusmerjajo na prilagodljiv model potrošnje IT virov, imenovan “Vse kot storitev”.
  • Zmanjšanjem kompleksnosti: s prenosom upravljanja tehnologij, kot so omrežja, naprave in varnostne kopije, se lahko ekipa za informacijsko tehnologijo v podjetju osredotoči na druga področja, ki za podjetje pomenijo resnično vrednost. Namesto da bi se osredotočili na upravljanje tehnologije, ki jo imajo v lasti, se lahko osredotočijo na uporabo vseh možnih novih razpoložljivih tehnologij, ki bi koristile podjetju.
  • Izboljšanjem uspešnosti: prek modelov naročnin, ki temeljijo na rezultatih, so ponudniki tehnologij pogodbeno dolžni svojim strankam zagotavljati resnične in merljive rezultate. Namesto enotnih licenčnih ureditev bodo tehnološki partnerji prilagajali zagotavljanje storitev vsakemu podjetju posebej.
  • Izboljšanjem varnosti: z zunanjim izvajanjem upravljanja omrežij in naprav lahko organizacije izkoristijo najboljše razpoložljive prakse glede varnosti, zaščite pred grožnjami in obnovitve za ta področja, hkrati pa s tem dobijo več časa, da se lahko bolj osredotočijo na zaščito svojih uporabnikov in delovnih obremenitev.


Pristop “Vse kot storitev”, ki temelji na zagotavljanju storitev, ki jih potrebujemo za življenje in delo prek platform v oblaku in na zahtevo je ključ, zaradi katerega so drugi tehnološki trendi, o katerih danes govorimo, dostopni vsem. To je razlog, zakaj sta umetna inteligenca in robotika možnost za skoraj vsako podjetje ali organizacijo, ne glede na njihovo velikost ali proračun. Zahvaljujoč ponudbam v oblaku podjetij, kot so Google, Microsoft ali Amazon, in nenehno naraščajoči množici zagonskih podjetij lahko inovatorji na vseh področjih uporabijo vrhunsko tehnologijo z malo vnaprejšnjih naložb v orodja in opremo.

Medtem ko je pandemija pokazalo pomen IT za ohranjanje neprekinjenega poslovanja, je razkrila tudi nujno potrebo po tem, da so podjetja okretnejša in bolj prilagodljiva nenehno spreminjajočim se potrebam uporabnikov po IT. Tu pa se pokaže resnična vrednost XaaS in oblaka ter odmik od zanašanja na tradicionalen IT, kot smo ga poznali do sedaj. Ja, digitalna preobrazba zahteva od IT oddelka v podjetju ne samo sodelovanje pri izvedbi, ampak ga v resnici tudi v temelju spreminja.

Preberi tudi

Poslovanje preko API-jev – od ideje do izvedbe

Podjetja vseh velikosti se bolj in bolj zavedajo, da API-ji postajajo novo področje poslovanja. Če smo pred leti delili kanale predvsem na fizično prodajo (klasično) in digitalno preobrazbo oz. digitalne kanale, ki običajno potekajo preko spletnih ali mobilnih aplikacij, je danes vedno bolj jasno, da se uveljavlja nov kanal – API-ji (aplikacijski programski vmesniki).

Kadrovske storitve lahko najamete in digitalizirate

Kadrovske službe so pogosto še vedno obravnavane kot tisti interni servis podjetja, ki skrbi za razpise prostih delovnih mest, razgovore, pogodbe in anekse. Morda jim včasih zaupamo še izračun plač in jih povprašamo za nasvet v primeru prekinitve delovnega razmerja. A pravkar naštete naloge niso več bistvo kadrovske funkcije podjetja. Za konkurenčnost na trgu je že danes treba kadrovski servis videti kot eno tistih ključnih strateških služb, ki zagotavlja natanko tiste talente, usposabljanja, nagrajevanje in medsebojne odnose, ki omogočajo optimalen doseg podjetja na trgu. Tradicionalne in nekatere strateške funkcije kadrovske službe se pospešeno digitalizirajo.

PSD2 platforma, ki je odprla banke v svet

SRC je skladno z EU regulativo izdelal rešitev SRC PSD2 API Collection, preko katere se lahko TPP-ji povežejo na bančni vmesnik in uporabniku nudijo vse storitve, ki jih PSD2 direktiva predvideva in zahteva od bank.

Pristop “Vse kot storitev”, ki temelji na zagotavljanju storitev, ki jih potrebujemo za življenje in delo prek platform v oblaku in na zahtevo je ključ, zaradi katerega so drugi tehnološki trendi, o katerih danes govorimo, dostopni vsem.

Marko Šmid

Prijavi se na SRC novičke

Novice v svetu IT tehnologije

SRC sistemske integracije d.o.o.

Tržaška cesta 116
1001 Ljubljana, Slovenija

T: +386 1 600 7000
F: +386 1 423 4173
E: info@src.si

Vaše mnenje nam je izredno pomembno!

Ste bili s storitvami naših sodelavcev zelo zadovoljni? Mislite, da je še prostor za izboljšave?

small_c_popup.png

Vaše mnenje

Ste bili s storitvami naših sodelavcev zelo zadovoljni?
Mislite, da je še prostor za izboljšave?

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate.