Pri družinskih zdravnikih nastajajo podatki pacienta, ki so pomembni za vsa nadaljnja zdravljenja in bistveno prispeva k večji dostopnosti ter boljšim rezultatom na primarni ravni. Pri razvoju rešitve eKarton sledimo uporabniku in skrbimo za digitalno usposabljanje.
Uporabniki naših rešitev elektronski zdravstveni karton pacienta uporabljajo že nekaj let, z zadnjimi dopolnitvami funkcionalnosti, pa je modul eKarton še bolj prilagojen delu zdravnika v splošni ambulanti, saj omogoča:
– strukturiran vpogled v najpomembnejše zgodovinske podatke o pacientu v enem preglednem oknu in
– avtomatsko kreiranje povzetka ob zaključku obravnave v obliki skladni z regulativo in standardi dolgoročne e-hrambe medicinskih podatkov.
O sodelovanju, izzivih, pa tudi o željah uporabnikov in uspehih pri uvedbi eKartona v ambulante družinskih zdravnikov v ZD Domžale, smo se pogovarjali z družinsko zdravnico in vodjo projekta uvedbe go. Darjo Manfreda, dr. med., ki eKarton uporablja od avgusta 2022, to je že dobro leto dni.
”Ključ je predvsem v tem, da je potrebno spremeniti način razmišljanja, ko preidemo iz papirnega kartona v elektronski. Pri papirnem smo vse podatke iskali z listanjem po kartonu, sedaj pa je večina informacij dostopnih v različnih delih programa.”
Za koga je modul primeren, za ambulante družinske medicine ali za celoten zdravstveni dom, ki stremi k temu, da vse svoje ločene enote (ambulante, hitro pomoč, nadomestne zdravnike) poveže v eno platformo s podatki?
Zagotovo poveže v digitalno okolje celoten zdravstveni dom, namenjen pa je tudi specialistom, ki izvajajo več kontrolnih pregledov. Pri nas trenutno eKarton uvajamo v diabetični ambulanti, kjer so kontrole enkrat letno. Bistvo uvedbe eKartona je, da ni več potrebe, da zdravnik prosi sestro za papirni karton ter potem tam išče podatke. Zdaj je večina podatkov in izvidov takoj dostopnih na ekranu, na voljo so mi v enem preglednem oknu, kar vodi v optimizacijo dela tako zame kot za sestro. Seveda še vedno, čeprav redko, potrebujem karton v papirni obliki, predvsem v primerih, ko potrebujem starejše podatke, ki jih ni niti v CRPP in jih še nismo uspeli vnesti v program. Načeloma pa pri vsakdanjem delu starih kartonov ne potrebujem več.
Kako ste načrtovali uvedbo eKartona? Je bila to dolgotrajen proces ali so načeloma vsi sodelavci pozdravljali uvedbo?
V našem zdravstvenem domu smo se najprej lotili digitalizacije procesov z uvedbo rešitve doZdravnika, torej z virtualno komunikacijo s pacientom. S postopno uvedbo eKartona avgusta lani sem prevzela vodenje procesa digitalizacije, začenši v svoji ambulanti. V prvem koraku sem zapisala v eKarton nekaj obravnav na dan ter na začetku naletela na kar nekaj izzivov. Vendar, če začneš z majhnimi koraki, čutiš manj obremenitve, manj stresa. Kar se tiče samega vpisovanja, je na začetku bilo seveda še vedno lažje in hitrejše zapisovanje na roko, sčasoma pa sem elektronsko vpisala vedno več obravnav dnevno.
Začela sem tako, da sem prvi dan v eKarton vpisala pet pacientov, naslednji dan že petnajst, z novim tednom pa sva s sestro uporabljali izključno samo še eKarton. Skupaj sva se odločili, da klasičnih papirnih kartonov sploh ne jemljeva več iz arhiva. Načelo, ki sva se ga držali, je bilo, »poskusi in preveri, kako gre«. In je šlo. Izkušnje in nasvete si nisva mogli deliti z nikomer, saj sem bila v bistvu prva uporabnica prenovljene rešitve. Ponosna sem, da smo poskusili in da nam je uspelo.
Kateri je bil največji izziv pri uvajanju eKartona?
Najtežji del uvedbe eKartona je preskok v razmišljanju: kje poiskati pacientove podatke znotraj programa in spretnost tipkanja, ker vsi sodelavci niso enako spretni s tipkovnico. To se opazi predvsem v času, ko pacienta obravnavaš v živo in zapisuješ podatke iz njegove pripovedi. Tu mi pomagajo tudi pred-pripravljeni teksti, ki so učinkoviti predvsem z vidika prihranka časa.