SRC Infonet Vtisi iz Las vegasa

Področje IT je umeščeno neposredno pod upravo, tako da aktivno soustvarja strategije.

SRC Infonet Vtisi iz Las vegasa
1. 6. 2016 InfoSRC

utrinki

SRC Infonet
Vtisi iz Las Vegasa

K sodelovanju na sejmu so nas povabili naši nemški partnerji Clinicall, s katerimi že sodelujemo na področju informacijsko-zabavnih sistemov ob bolnišničnih posteljah. Na sejmu smo lahko predstavili celotno paleto naših rešitev od informacijskih sistemov za bolnišnice, zdravstvene domove in zasebne ambulante do rešitev za laboratorije, zioterapijo ter celo čakalnice. Prav rešitve za paciente so bile obiskovalcem zelo zanimive.

Mnogo zanimanja smo ponovno poželi z našim elektronskim temperaturno- terapevtskim listom, ki sliši na novo ime – REM. Njegova kombinacija z medical grade terminalom Clinicall z zabavno-informativnimi vsebinami je bila tudi tokrat v ospredju.

Sejem HIMSS, ki predstavlja must-be dogodek za vse, ki želijo svoje rešitve tržiti v Združenih državah Amerike, bi, tehnološko gledano, lahko primerjali z evropsko Medico (v Düsseldorfu) in ConhITom (v Berlinu). Prisotni so vsi veliki svetovni igralci, razstavni prostori so po velikosti približno sorazmerni nančni moči, inovativnost prostorov pa odraža tako lozo jo podjetja kot speci ke ameriškega tržišča.

Na tem mestu moram poudariti, da gre za moje osebne vtise, ki jih lahko ostali ne delijo, a vendar je nekaj dejstev, ki jih lahko hitro začutiš, če si nekoliko pozoren. Znano je, da ZDA dajejo daleč največ sredstev za zdravstvo. Različni viri navajajo različne številke, a pod 17,9 % BDP-ja v zadnjih letih še nisem zasledil (tu in tam lahko preberete tudi 25 %), in znano je, da kazalnik učinkovitosti (price/performance) ni med najboljšimi. Nekatere paralele se da povleči tudi iz opisa sejma.

Sejem je lociran v enemu najprestižnejših in največjih hotelov v Las Vegasu, The Venetian v centru Stripa, ki v dobrih treh dneh sejma z lahkoto sprejme več kot 40.000 ljudi. Takih hotelov (tako velikih, tako prestižnih in s tako sejemsko

zmogljivostjo) v Evropi preprosto ni. Temu primerno je že sama kotizacija (ki jo sicer opravičujejo s prestižnimi govorci na raznih predavanjih v okviru konference) nekajkrat višja kot na Medici, ki razstavlja v namenskih sejemskih halah na obrobju Düsseldorfa, kar se verjetno povprečnemu Evropejcu zdi racionalneje.

src-infonet-las-vegas-ostali-standi

src-infonet-las-vegas-revija-83-slika2

Razstavni prostori na sejmu so ekstremno dragi, zato si le veliki svetovni igralci lahko privoščijo res velike in zanimive postavitve, a poleg klasičnih rešitev, ki jih predstavljajo, je inovativnost čutiti predvsem v načinu trženja določenih storitev, ki so spet pogojena s kulturo. Večina rešitev za paciente predpostavlja stand-by zdravnika v neki ustanovi in, če karikiram, pacienta s kreditno kartico doma (še raje s trajnikom, saj to pomeni dolgoročen vir). Tak način razmišljanja je nam, ki smo tako ali drugače prežeti z javnim zdravstvom, še nekoliko tuj. Ali je to dobro ali slabo, naj oceni vsak sam, je pa dejstvo, da se tudi pri nas stvari spreminjajo, na kar pa bo treba biti pripravljen.

Drugi fokus, ki ga imajo veliki igralci, so raznorazne platforme, ki naj bi bile igrišče, kjer bi po določenih pravilih vsi mali ponudniki zdravstvenih aplikacij gradili svoje nove aplikacije, ki bi se na ta ali oni način povezovale v ekosistem.

Če zelo banaliziram, je veliko ponudnikov, ki skušajo »prodati« način, kako bi se kaj naredilo, manj pa je takih, ki imajo kaj resnično inovativnega že narejenega. Nekatere rešitve so resnično dobre in lepe, imajo veliko funkcionalnosti ter v uporabniško izkušnjo vključujejo tudi psihološke elemente barv, zvokov, posebnih gra k, razporeditev, zabavnih vsebin itd.

So pa seveda to elementi, ki praviloma niso nujno potrebni in posledično jih tu pa tam lahko označijo kot nepotrebno drage. O cenah ameriških HIS-rešitev pa se je s slovenskimi očali sploh težko pogovarjati.

src-infonet-las-vegas-revija-83-slika3
src-infonet-las-vegas-revija-83-slika4
src-infonet-las-vegas-revija-83-slika5
utrinki

Če uživate v člankih, jih delite s prijatelji. Lepe stvari je lepo deliti.