30 let – Digitalna transformacija SRC-a

30 let – Digitalna transformacija SRC-a
22. 2. 2017 InfoSRC

30 let – Digitalna transformacija SRC-a

Miro Kikelj

Leta 1987 je bil ustanovljeno podjetje SRC Kemija v okviru takratnega SOZD-a Kemija, ki je združeval podjetja s področja kemijske tehnologije. Kot skupni računski center je nudil storitve avtomatske obdelave podatkov na za takratni čas zmogljivem IBM host računalniku. Z začetimi spremembami političnega sistema so se ustanovitelji SRC Kemija privatizirali oz. dobivali znane lastnike. Nova lastniška struktura pa se je praviloma osredotočila na svoje poslovanje in je odprodala delež v SRC Kemija, ki se je tako tudi privatiziral ter postal SRC d.o.o. IBM-ov računalnik je še služil za obdelave nekaterih podjetij do konca tisočletja.

V poznih 90. letih so osebni računalniki zamenjali klasične terminale na host računalnikih. Leta 1989 je bilo ustanovljeno podjetje SRC Computers d.o.o., ki je začelo graditi svojo zgodbo s podpisom prvih dveh pomembnih zastopstev Compaq Computer Corporation in Novell. Najprej se je podjetje ukvarjalo s klasično distribucijo programske opreme za Novellov mrežni sistem Netware. Z razpadom Jugoslavije se je zmanjšal sam trg za distribucijo in podjetje se je moralo odločiti po znanem pravilu – postani velik (distributer), najdi nišo (dovolj veliko) ali pojdi ven (iz IT-ja).

src-miro-kikelj

Odločili smo se za sistemsko integracijo t. i. hardvera in softvera. Podjetje SRC Computers d.o.o. je izredno hitro raslo, saj smo poleg instalacije Novelovega omrežnega operacijskega sistema na Compaqove strežnike nadgrajevali ponudbo s kabelskimi razvodi računalniškega omrežja, LAN-stikali 3COM in Chipcom ter usmerjevalniki Cisco za prve povezave v svetovni WWW – world wide web. Od leta 1990 do leta 2000 so bili značilna hitra rast in akvizicije proizvajalcev strojne ter programske opreme.
Na enem prvih šolanj pri Compaqu leta 1992 so nas učili, da DEC – Digital Equipment Corporation – ne bo dočakal leta 2000, kar je bil zame pravi šok, saj je bil to edini resni konkurent IBM-u, na katerem so temeljili računalniki Iskra Delte. Problem ni bila odlična tehnologija, ampak preprostopremajhne proizvodnje zmogljivosti, ki pa jih je uspešno 18 gradil Intel. Procesorji X386, x498, Pentium, Pentium Pro idr. so in še vedno sledijo Moorovemu zakonu. Napovedi so se uresničile, ne samo da je proizvajalec osebnih računalnikov in strežnikov Compaq kupil DEC leta 1998, temveč je leta 2002 HP kupil Compaq. S širitvijo ponudbe je SRC Computers hitro rasel po številu zaposlenih inženirjev, saj je bilo tržišče lačno kakovostnih in v primerjavi s host računalniki precej cenejših rešitev.

Za področje programske opreme za osebne računalnike je bilo ustanovljeno podjetje SRC Info d.o.o. Prav tako je začelo z distribucijo programske opreme – urejevalnika besedil Wordstar in legendarnega programa za razpredelnice Lotus 1-2-3. Tudi to podjetje je spremenilo strategijo in se odločilo za programiranje v okolju dokumentne baze Lotus Notes, saj smo zaznali absolutne prednosti urejenega dokumentnega sistema. Takratni urejevalniki besedil niso bili medsebojno kompatibilni in leta 1995 je začel svoj pohod Microsoft s svojimi desktop Windows 95, Wordom ter Excelom. Z vsako novo verzijo urejevalnikov so se prednosti dokumentnega sistema Lotus Notes še bolj potrdile, saj ni bilo nobenih problemov s kompatibilnostjo dokumentov. Ta kompatibilnost je zagotovljena še danes in kar nekaj naših strank nima problemov s prebiranjem gradiv iz leta, na primer, 1995.

Velika gospodarska rast v naslednjih letih je omogočala širitev podjetja tudi v tujino. V Sloveniji smo z akvizicijo podjetja SRC Infonet vstopili na področje informatike v zdravstvu.
Z uvedbo davka na dodano vrednost ni bilo smisla biti organiziran v treh ločenih podjetjih, ki si bi medsebojno morala zaračunavati storitve, zato so se podjetja SRC, SRC Computers in SRC Info leta 1999 združila v podjetje SRC.SI. To je bilo eno najuspešnejših poslovnih let, saj smo uspešno prebrodili hrošča, ki je grozil ob prehodu v leto 2000.

Uspešno smo zaključevali projekte centralizacije IT, večja procesorska moč je omogočala virtualizacijo strežniškega okolja. Računalniška omrežja so postajala vedno večja in kompleksnejša. Stalno so rasle potrebe po večjih diskovnih kapacitetah, ki smo jih reševali s sodobnimi diskovnimi polji. Na strokovnem področju smo sledili največjim partnerjem: HP, Cisco, Microsoft, Wmware.

Na bančnem področju smo uspešno sanirali projekte prenove poslovanja z občani v največji banki na sodobni javanski tehnologiji. Javna uprava je spoznala pomen elektronskega poslovanja in z uspešnimi projekti na tem področju je slovenska eUprava dobila priznanje za 2. mesto v EU.

Žal je tudi v Sloveniji svetovna finančna kriza omejila sredstva za investicije in smo morali prilagoditi poslovanje spremenjenim razmeram. Prisiljeni smo bili tudi odpuščati zaposlene na področjih, ki niso več ustvarjala dovolj prihodkov. Zlasti so se omejile investicije v bančnem in javnem sektorju.

Dobra podjetja so se zavedala, da morajo spremeniti poslovne procese. Na tem področju smo že leta 2011 uspešno zaključili večji projekt BPM (business process management) s sodobnimi orodji. Pomembnosti dobrih odnosov in upravljanja kupcev so se vedno bolj zavedali tudi v podjetjih iz industrije in so investirala v dobre rešitve upravljanja odnosov s strankami CRM ter dobre poslovne analitike BI (business intelligence).

Razvoj informatike se ne ustavlja, ampak se še hitreje inovira. Upravljamo celotne podatkovne centre, skrbimo za varnost največjih poslovnih omrežij, na področju zdravstva je digitalizacija receptov omogočila, da naše rešitve uporablja praktično vsak zavarovanec, na področju javne uprave večina zaposlenih upravni in zakonodajni postopek izvaja na naših rešitvah. V bančnem sektorju ponujamo rešitve za digitalizacijo poslovanja na najsodobnejši tehnologiji mikrostoritev.

Teh 30 let je bilo res burnih. Prehodili smo pot od klasičnega AOP-centra, preko t. i. »box mover« do največjega slovenskega integratorja in postali sodobno podjetje, ki ponuja rešitve na področju digitalne transformacije poslovanja.

Vedno nam je bila največja skrb zadovoljitev potreb naših strank z uspešno zaključenim in predanim projektom v uporabo. Tako kot do zdaj skrb za potrebe naših strank in stalna vlaganja v znanje zaposlenih zagotavljata, da bomo lahko tudi v nadaljnjih letih ponujali domačemu in svetovnemu trgu kakovostne rešitve.

error

Če uživate v člankih, jih delite s prijatelji. Lepe stvari je lepo deliti.