Spet planiramo, kajne? Spet vemo, kje imamo težave.

Spet planiramo, kajne? Spet vemo, kje imamo težave.
13. 10. 2017 Adam Sabljakovic

Spet planiramo, kajne? Spet vemo, kje imamo težave.

V raziskavi, ki jo je opravil KPMG med 900 direktorji iz 50 držav (60 % iz podjetij, ki imajo več kot 1000 zaposlenih), so pokazali, da imajo pri teh procesih sicer tudi največji še vedno težave:

  • 41 % jih, čeprav gre za velika podjetja, za namen planiranja še vedno uporablja samo Excel, za kar priznavajo, da je problem.
  • 46 % jih verjame, da so letni plani ”politično dogovorjene” številke, ki niso usklajene z dejansko verjetnimi poslovnimi rezultati konec leta.
  • 62 % se jih je strinjalo, da so plani in proračuni samo pogled v nekem trenutku v ”času” in ne odražajo tega, kar se dejansko dogaja na trgu.

Kaj se tega lotevajo najboljši?

Vodilna podjetja na svojem področju (po Aberdeenovi raziskavi), kar 90-odstotno bolj verjetno uporabljajo centralni sistem za planiranje, spremljanje in analiziranje finančnih ter operativnih podatkov o doseganju KPI-jev. V vsakem trenutku imajo bolj jasno predstavo, kako uspešno podjetje sledi ciljem in jih prilagaja glede na trenutno realno ter verjetno prihodnje okolje.

Z uporabo rešitev, kot je na primer tudi SAP Analytics Cloud, ki vsebuje tudi planning modul, imajo ključni zaposleni dostop do informacij, kako podjetje sledi ciljem – na enem mestu. Združujejo:

  • vizualizacijo podatkov (reporting, dashboarding),
  • »budžeting« in »forecasting«,
  • možnost sodelovanja pri planiranju (z vso preprostostjo in fleksibilnostjo Excela) in
  • prediktivno analitiko (Analysis in Simulation)

Če je to danes v podjetju razbito po več sistemih, kot so ERP, orodje za planiranje, poročilno orodje, analitično orodje, Excel ipd., pa SAP Analytics Cloud združuje vsa ta orodja na enem mestu. Končno so povezana – v kontekstu letnega plana in spremljanja doseganja rezultatov.

PlaniranjeSlika1
PlaniranjeSlika2

Če nas kdo vpraša – seveda bi imeli vse na enem mestu, ampak pri nas imamo nekaj že ”delno rešeno”, pa gotovo bi bilo drago to na novo postavit, poročila že delamo….

Tako je na koncu Excel, kot najmanjši skupni imenovalec, običajno prva izbira za integracijo BI z orodjem za Planning. Naloga je seveda tudi tako opravljena, pritožbe uporabnikov, ki sledijo, pa tako že poznamo. Znanje pomeni konkurenčno prednost le tistim, ki se odločijo vanj investirati.

Če uživate v člankih, jih delite s prijatelji. Lepe stvari je lepo deliti.