V relativno kratkem času od uvedbe aplikacije eMBL smo presegli mejo 30 milijonov izmenjanih sporočil med naročniki in mikrobiološkimi laboratoriji. Ta mejnik odraža dinamično in učinkovito komunikacijo med naročniki in izvajalci v celotnem procesu mikrobiološkega naročanja (pošiljanje naročila, pošiljanje na odvzem, naročilo ‘v delu’, delni izvidi, končni izvidi, zavrnitve…).
”Na Inštitutu za mikrobiologijo in imunologijo Medicinske fakultete Univerze v Ljubljani (v nadaljevanju IMI) smo oktobra leta 2019 pričeli s pilotnim projektom e-naročanja preiskav, in sicer v sodelovanju s SRC Infonetom ter Psihiatrično kliniko v Ljubljani. Za potrebe epidemije covida-19 se je v prvi polovici leta 2020 v zelo kratkem času vzpostavilo e-naročanje preiskave SARS-CoV-2 za vstopne točke, bolnišnične oddelke, zdravstvene domove in zasebnike. Ker je bilo potrebno sprejeti ogromno število vzorcev v zelo kratkem času, je bil razvoj sistema za e-naročanje nujen. S tem razvojem pa smo pridobili posodobljen sistem za elektronsko naročanje mikrobioloških preiskav (eMBL), ki nam je omogočal hitro širitev vzpostavitve e-naročanja tudi za druge preiskave in druge naročnike. Za posamezne naročnike so se oblikovale prilagojene e-naročilnice glede na njihovo zgodovino naročanja preiskav in njihove potrebe. Število e-naročil se je v primerjavi s klasičnimi papirnatimi naročilnicami začelo hitro povečevati. V začetku leta 2022 smo vsem naročnikom, ki imajo vzpostavljeno e-naročanje, dodelili dostop do celotnega kataloga naših preiskav in jim tako omogočili vpogled in e-naročanje vseh preiskav, ki jih izvajamo na IMI.
Velika prednost e-naročanja je bistveno hitrejše procesiranje vzorcev in tudi izvidi se pošiljajo direktno nazaj v naročnikov informacijski sistem. Ker gre pri e-naročanju za avtomatske vnose pacientovih in naročnikovih podatkov in ni ročnega vpisovanja, se je zmanjšalo število napak.
Delež e-naročil našega največjega naročnika, Univerzitetnega kliničnega centra v Ljubljani, je trenutno 97%. Delež e-naročil vseh naročnikov je 70%. Tako je bilo v letih od 2021 do 2024 prek platforme eMBL na IMI naročenih 1.475.823 preiskav. Trudimo se vzpostaviti e-naročanje tudi pri ostalih naročnikih. Nekoliko bo potrebno še počakati pri tistih naročnikih, ki uporabljajo informacijski sistem, za katerega še nimamo razvitega vmesnika za povezavo z eMBL. Vsekakor je cilj, da se vzpostavi e-naročanje pri vseh naših naročnikih.
V letu 2023 smo skupaj s SRC Infonetom uspešno izvedli kar nekaj posodobitev eMBL-ja, z namenom narediti proces e-naročanja uporabniku bolj prijazen. Posodobile so se nalepke za vzorce, na katerih se, poleg črtnih kod naročila, sedaj zapišejo posebnosti pri transportu vzorca (npr. transport na ledu) in oznake nekaterih transportnih gojišč vzorca. Omogočeno je obveščanje naročnika o spremembah in novostih.
Tudi v bodoče bomo skupaj s SRC Infonetom in potrebami naročnikov eMBL še nadgrajevali in e-naročanje poskušali narediti preglednejše in uporabnikom prijaznejše. Vsekakor pa lahko zaključimo, da vzpostavitev e-naročanja predstavlja eno izmed pomembnejših izboljšav na IMI v zadnjih letih.