Search
Close this search box.

Moderna omrežja podatkovnih centrov

Skokovita rast rabe aplikacij v razvojnih načrtih informacijskih tehnologij (IT) aktualizira vprašanje modernizacije podatkovnih centrov v organizacijah, delno tudi pod vtisom razvoja ponudbe globalnih ponudnikov storitev. Tozadevno sledenje sodobnim trendom avtomatiziranih podatkovnih centrov pred načrtovalce v organizacijah postavlja izziv – izvedbo sorodnega programskega upravljanja infrastrukture za zagotavljanje aplikativnih prometnih tokov. Z drugimi besedami, omrežje naj se dinamično prilagaja potrebam aplikacij, ne obratno. In ker prav slednje vsiljuje tempo razvoja,  dovolj tehten razlog za premislek,  ali lahko zadostimo prihajajočim zahtevam znotraj obstoječih klasičnih postavitev oz. je dozorel čas za prevetritev arhitekture.

Ob prehodu v dobo avtomatiziranega upravljanja infrastrukture se v podjetjih soočamo tako s potrebo po prenovi zasnov jedrnih sistemov kot tudi z nujo premišljenih procesnih korakov – od priprave topologije, segmentacije, do kataloga standardiziranih storitev in postopne migracije. V tem stilu pišejo svoja priporočila snovalci idej. Kaj pa pravzaprav pomeni zgraditi vzdržen model varnega podatkovnega centra za prihodnjih nekaj let? Mestoma je koristno stopiti korak nazaj, zanemariti pretiran oglaševalski ton in se podrobneje pomuditi pri napovedih svetovalnih institucij, ki ob bok zvenečim trendom prihodnosti ne spregledajo klasičnih tem kot so optimizacija infrastrukture, neprekinjeno delovanje, hibridne rešitve v oblaku ter posodobitve jedrnih omrežij, ali natančneje, podatkovnih centrov. V IT ne gre preskakovati nepisanih tehnoloških zakonitosti; kot vselej velja prvo razbrati kaj je primerno, služi namenu in je morda hitro izvedljivo, kar velja tudi za vsakršno modernizacijo.

Popolnoma mimo modno obarvanega pojma digitalizacije vendarle ne moremo. V podatkovnih centrih to pomeni vpeljavo avtomatizacije programsko krmiljenje infrastrukture za podporo aplikacijam oz. poslovnim ciljem uporabnikov. V rešitvah večine proizvajalcev, zlasti pri vodilnem podjetju Cisco, se to odraža v arhitekturi dvoslojne topologije omrežnega jedra za prenos podatkovnega prometa (Leaf & Spine) s krmilnikom (APIC). Način, ki precej spominja na zagotavljanje storitev velikih globalnih igralcev (Azure, Google, Amazon). Tradicionalen pristop treh ravni (Access – Aggregation – Core) se opušča, sočasno se kompleksnost opravil prenaša v programsko zapisane ukaze krmilnika, ki omogoča upravljanje infrastrukture prirejeno aplikacijam.

Pomembnejša od same postavitve (ki je z nami že vrsto let), načina priklapljanja elementov, višjih prepustnosti, zanesljivosti ter mobilnosti, je še vedno ne povsem izrabljena zmožnost krmiljenja v jedru sistemov, na način, ki v sledečem naboru prednosti prvenstveno naslavlja aplikacijski, torej poslovni vidik:

Prenovljeno zasnovo podatkovnih centrov tako sestavljajo novi jedrni gradniki transportnega omrežja (po novem Leaf & Spine z APIC krmiljenjem), kot tisti že poznani iz požarnih zidov, delilnikov bremen, virtualizacije z vsebniki, mikrostoritev ter ostalih podpornih informacijskih sistemov. Z vidika načrtovalcev IT rešitev je bistveno kar modernizacija prinaša, podlaga prehoda v svet infrastrukturnih digitalnih arhitektur treh ravni: aplikativne s programskim zapisom želenih namestitev sledeč potrebam uporabniških aplikacij – kontrolne s krmilnikom za sledljivo voden zagon nalog – implementacijske, ki avtomatizirano izvaja aktivnosti. Le-to pa že diši po digitalni transformaciji, kajneda?

(Podrobneje na https://www.src.si/moderno-omrezje-podatkovnega-centra/)

Prijavi se na SRC novičke

Novice v svetu IT tehnologije

Ostale novice

Digitalna preobrazba ni več vprašanje

MARKO ŠMID DIREKTOR POSLOVNEGA RAZVOJA V PODJETJU SRC Pandemija je z uničevalno hitrostjo spremenila svet. Novi postopki dela, ki so leta čakali ob strani, so

Želite dvigniti vaš IT
na nov raven?

small_c_popup.png

Obvestilo o ponovni dostopnosti storitev

Vse uporabnike storitev v računalniškem oblaku obveščamo, da se vsi sistemi ponovno normalno odzivajo. Po doslej zbranih informacijah je ob izvajanju gradbenih del prišlo do prekinitve linije, na kar je programska oprema za upravljanje z diskovnim poljem odreagirala napačno. S pomočjo proizvajalca diskovnega sistema smo uspeli sanirati problem okrog 11h dopoldne. Zaradi velikega števila strežnikov, ki se nahajajo v računalniškem oblaku je ponovna vzpostavitev v polno funkcionalno stanje trajala okrog 50 minut.

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate.