JASNA MAROLT-ŠMID,
MARJAN KALIGARO,
ROBERT KRISTANC
Next: poenostavite, prilagodite in izboljšajte
Leta in leta smo zbirali informacije, dokumente, podatke. Tlačili smo jih v računovodske sisteme, CRM-je, CM-je in vse mogoče druge XXM-je. Razvijali smo nove in nove funkcije – od tistih, ki so bile res pomembne, do tistih, ki so se izvedle morda le enkrat letno
SAJ SE ŠE SPOMNITE IZLOŽB?
Izbrana roba se nam je nasmihala izza debelega stekla, za katerim se je skrivalo še na tone podobnih izdelkov. Spretni trgovci so nam v izložbe postavljali takšno robo, za katero je obstajala velika verjetnost, da se točno sklada s tistim, kar iščemo.
Izložbe so morda danes res vse manj pomembne, a logika filtriranja nepreglednih kupov in izpostavljanja tistega, kar utegne biti res zanimivo, ostaja aktualna.
Za prave poslovne odločitve danes potrebujemo ključne informacije iz različnih virov, pri tem pa ne želimo in ne smemo porabiti ogromno časa za iskanje po skladišču.
Potrebujemo torej znanje in orodje, ki nam bo izpostavilo informacije, za katere obstaja velika verjetnost, da so točno tisto, kar iščemo in potrebujmo.
Potrebujemo rešitev, ki bo dovolj pametna, da bo omogočala zgolj izvedbo akcij, ki so v danem trenutku poslovnega procesa smiselne.
Tako danes živimo v pragozdovih podatkov in vsebin in več, kot imamo pravic dostopa, bolj se moramo truditi, da najdemo, kar iščemo – in roko na srce, velikokrat ostanemo (bolj ali manj) praznih rok …
POVEŽITE VIRE IN IZPOSTAVITE SAMO BISTVENE INFORMACIJE
Ko smo pred leti začeli z razvojem platforme Next, nas je vodila logika, ki je podobna spretnostim, potrebnim za postavitev dobre izložbe. Najprej smo želeli biti neodvisni od dobavitelja. V informatiki so dobavitelji različne tehnologije.
Spletno poslovno platformo Next smo zato sestavili iz elementov, ki nam omogočajo predstavitev informacij in vsebin iz katerekoli sodobne baze podatkov oziroma poslovne aplikacije.
Nadaljevali smo s funkcijami. Je za nekoga, ki mora hitro sprejeti neko poslovno odločitev, preveriti ali podpisati pogodbo, poiskati zapis o komunikaciji z neko stranko ali likvidirati fakturo, res pomembno, da vidi neki gumbek, ki ga uporablja samo računovodja za knjiženje stroška z enega na drugi konto? Ne!
Katerikoli poslovni proces vsebuje nepregledno množico funkcij, ki z odločevalcem nimajo nič skupnega. Funkcije, ki jih uporabnik ne potrebuje, povzročajo le zmedo in odpor. In potem so tu še posebnosti vsake rešitve posebej.
Ena pravila veljajo za uporabnika v CRM-ju, druga za uporabnika v HR-aplikaciji, tretja za uporabnika dokumentnega sistema. Zakaj bi od uporabnika zahtevali, da nenehno preklaplja med različnimi rešitvami in pravili, če mu lahko ponudimo vse na enem mestu – preprosto in prilagojeno njegovim potrebam.
Kdor želi v skladišču podatkov sam in lastnoročno analizirati podatke, to še vedno lahko naredi, sicer pa za poslovno analizo avtomatsko skrbijo tudi samoučljive komponente Next-a. Enako velja tudi za praktično vse ostale poslovne aplikacije, ki v takšni ali drugačni obliki obstajajo v vsakem podjetju.
Danes imamo na voljo sodobno platformo, ki jo lahko postavimo praktično nad vsak poslovni informacijski sistem.
Centralizacija informacij in vsebin, oženje nabora funkcij in predvidevanje potreb ter ravnanja uporabnika so nas pripeljali do rešitev, ki črpajo informacije iz starih podatkovnih virov, predstavljajo pa jih z metodami in podobo, ki jih lahko pripišemo le najsodobnejšim sistemom.
Next odpravlja potrebe po dragih migracijah podatkov in razvoju novih standardnih elementov poslovnih rešitev, kot so prikazi seznamov, iskalniki po internih vsebinah, »dashboardi« s KPI-ji in bistvenimi podatki o poslovanju, poslovni koledarji ter rokovniki, akcije za obveščanje uporabnikov, potrjevanje in celo elektronsko podpisovanje vsebin.
Večino vsebin, ki so v poslovnih sistemih shranjene v obliki datotek, lahko prikažemo kar v spletnem brskalniku – in jih tako lahko vidimo tudi na tablici, ko smo na službeni poti ali pa na dopustu in moramo nujno potrditi fakturo (česar seveda brez vpogleda v priloge niti približno ne moremo storiti).
Čim bolj pametno se poskušamo odzivati na različne situacije in uporabniku, ki na primer pregleduje neko pogodbo, ponudimo še pripadajoči NDA, anekse, ponudbe in drugo povezano dokumentacijo – ne glede na vir.
Uporabniku, ki se znajde na terenu, znamo ponuditi tiste informacije, ki so v njegovem poslovnem sistemu povezane z lokacijo, kjer je.
Vedno znova in znova najdemo načine za to, da naprave in programska logika same po sebi poskrbijo za dostavo ključnih informacij uporabniku.
UMETNA INTELIGENCA POSTAJA VSAKDANJI DEL POSLOVNE INFORMACIJSKE INFRASTRUKTURE
Med ključnimi funkcijami sodobnih poslovnih sistemov, ki vstopajo na trg, je samodejna analitika zbranih podatkov in iz tega izhajajoča podpora odločanju. Zato naši strokovnjaki za poslovno inteligenco v Next integrirajo statistične funkcije in metode strojnega učenja, s pomočjo katerih lahko sistem hkrati analizira podatke vaše organizacije ter podatke, ki so dostopni preko javnih spletnih virov.
Razkrijejo se vzorci in primerjave, ki jih skozi ustaljene metode ter analize ne bi mogli zaznati, saj se lahko pokažejo korelacije, ki se nam na prvi pogled niti ne zdijo logične.
Postopoma sistem začne samodejno odkrivati trende nakupovalnih navad strank, življenjske dobe naprav, potrebe po kompetencah in številu zaposlenih in podobno.
Na platformi Next imate tudi možnost generiranja poljubnih poslovnih poročil, začetni nabor standardnih poročil in nadzornih plošč pa je že vključen.
Če želite na ključnih mestih svoje organizacije centralizirati parcialne poslovne rešitve, poenostaviti in prilagoditi prikaz informacij, vsebin in funkcij ter izboljšati uporabniško izkušnjo, vam ni treba začeti z novim razvojem sistema. Verjetno lahko celo ohranite vse podatke in programe takšne, kot so.
Dodatne informacije najdete na spletnem mestu
Inteligenten, uporabniku prijazen spletni vmesnik Next bo povezal vse vire v eno samo točko, kjer bo uporabnik natanko vedel, kaj se dogaja, kaj mora narediti in kako naj se odloči.