V zadnjih dveh mesecih smo skoraj vsi postali strokovnjaki za delo na daljavo. Skoraj za nikogar nisem slišal, da bi imel kake velike težave s tem, ko se je moral cele dneve pogovarjati s svojim zaslonom. Virus oziroma ukrepi za njegovo omejitev so prišli s tako naglico, da se niti sami nismo dobro zavedali, kaj se je zgodilo, obenem pa je naš ekran čez noč postal naše okno v svet. Postal je naš šef, naši sodelavci, starši, vnuki, prijatelji, banka, trgovina, časopis. Nekako me to spomni na film Matrica, kjer so v postapokaliptičnem svetu ljudje z možgani direktno priključeni v simulacijo in niti ne vedo, da živijo v simulaciji. Njihova fizična telesa pa so ves čas v kokonu in ustvarjajo energijo za njihove robotske gospodarje. Tudi zato je dojemanje te hitre spremembe našega načina življenja spominjala na nekakšno simulacijo. V imenu zaščite sebe in drugih smo svoje socialne odnose večinoma digitalizirali.
Na začetku nam je šlo kar v redu. Dejansko smo bili pripravljeni komunicirati več in bolj detajlno. Ko smo se v prvih tednih lomili z uporabo več novih aplikacij in se navajali na občasne prekinitve zaradi preobremenjenosti povezav, nas je to zabavalo. Ker se je vse zgodilo tako na hitro, smo v naši panogi imeli še naprej ogromno dela, ki ga je bilo treba dokončati. S strankami smo se pogovarjali več in tudi to je odprlo kakšna nova vrata. Po določenem času, ko so se stvari ustalile in ko je bilo videti, da lahko v tej obliki sodelujemo vsaj tako kakovostno kot prej, pa so se začele kazati tudi pasti izključno digitalne interakcije.
Eden od izzivov pri digitaliziranih odnosih je pridobivanje novih strank. Kako sploh pristopiti do njih? Če imajo že ves dan poln videoklicev, bodo res opravili še enega z nekom, ki ga sploh ne poznajo?
Ena od naših strank je v tem času doživela močan hekerski napad. Ni bilo prvič in ni bilo zadnjič. Ekipe so izkušene in vedo, kako odreagirati. Vendar so bili tokrat vsak na svojem koncu, koordinacija med njimi je bila zdaj težja, če nekdo ravno v tistem trenutku ni sedel za svojim računalnikom, je to zaviralo reakcijo cele skupine. Štejejo pa sekunde. Nekateri so zato prišli na lokacijo, da bi se lahko bolj učinkovito odzvali. Za zdaj še ni orodja, s katerim bi lahko v takih trenutkih odreagirali tako hitro, kot če je ekipa na enem mestu.
Naslednji izziv pri digitaliziranih odnosih je pridobivanje novih strank. Z obstoječimi, s katerimi imamo že ustaljen odnos, ni težko priti v stik. Ker se poznamo in si zaupamo, nas tudi komuniciranje prek ekrana ni oviralo pri delu. Ampak kako je s pridobivanjem novih strank? Kako sploh pristopiti do njih? Če imajo že ves dan poln videoklicev, bodo res pripravljeni opraviti še enega z nekom, ki ga sploh ne poznajo? V teh dveh mesecih sem si pogledal dva webinarja o tej temi in edini sklep je bil – težko je!
Tretje področje, kjer sem pogrešal osebni stik, je moja najožja ekipa. Že res, da smo se pogosto videli in slišali, ampak naši pogovori so potekali čisto drugače kot prej. O veliko stvareh, ki morda niso bile nujno povezane s poslom, nismo več govorili. Zato, ker je bil vsak na svojem koncu, ker je pri nekom ravno poštar dostavil pošiljko, ker je nekoga otrok prosil za pomoč pri nalogi, ker je nekomu začel počasi delati internet ker je nekomu nagajal mikrofon, kamera in še bi lahko našteval.
Če kaj lahko trdim za svojo ekipo, je to, da imamo tople, človeške, prijateljske odnose. Seveda to ne pomeni, da se nikoli ne skregamo, da nimamo nasprotnih mnenj in da nam je včasih tudi naporno drug z drugim. Ampak še vedno doslej smo vsi člani naše ekipe skrbeli drug za drugega in se podpirali, tako poslovno kot osebno, v dobrem in v slabem.
Po skoraj dveh mesecih sem dobil občutek, da so se s tem, ko so se naši odnosi digitalizirali, tudi sterilizirali. Na srečo nisem bil edini s temi občutki in zato smo se prejšnji ponedeljek vsi skupaj dobili, na varni razdalji. Zame je bil to eden najlepših popoldnevov v zadnjem času in dokaz, da še vedno držimo skupaj, vsaj tako močno kot prej. Zato pristen stik med ljudmi nikoli ne bo ne digitalen ne sterilen.
Vir: Finance manager