Search
Close this search box.

Sistem ReCool: učinkovito upravljanje hladilne tehnike

Partnerja Entia d.o.o. in SRC d.o.o. z novo energetsko učinkovito rešitvijo za trgovske verige

Sistem ReCool je odgovor na reševanje izziva visoke porabe električne energije v trgovskih objektih, kot so supermarketi in nakupovalna središča. Večinoma gre namreč za ogromne objekte, ki porabijo res velike količine električne energije, največji porabnik  pa je ravno hladilna tehnika (hladilne omare, zmrzovalniki, hladilni pulti in vitrine, ledomati, aparati za sladoled, hladilniki za pijačo, itn.). Že pri majhnih evropskih supermarketih, kot so sosedske trgovine, govorimo o stroških električne energije v višini 17.000 EUR / letno, supermarketi in hipermarketi pa za ta namen letno porabijo med 42.000 EUR in 61.000 EUR; v ZDA in nekaterih drugih bolj obljudenih državah so te številke še nekajkrat višje.

Tako sta podjetji SRC in Entia v zadnjih 4 letih v okviru projekta ReCool, sofinanciranega s strani Evropskega sklada za regionalni razvoj, razvijali nov sistem za energetsko učinkovito oddaljeno upravljanje hladilne tehnike. Razvojna naloga je bil precej kompleksna, saj je vključevala oblikovanje in razvoj tako namenske strojne in povezovalne opreme kot prilagojene programske opreme, ki vključuje uporabniško aplikacijo in optimizacijske algoritme na temelju UI.

Sistem ReCool deluje na dveh glavnih principih:
1) Zmanjševanje konic v skupni porabi: Maksimalne konice skupne porabe v določenem obdobju posamičnega porabnika, najsi gre za gospodinjstvo ali podjetje, močno vpliva na ceno električne energije. Z novim načinom obračunavanja omrežnine je avtomatizirano optimiranje porabe še toliko pomembnejše, saj lahko s pametnim upravljanjem predvsem večjih porabnikov znatno vplivamo na strošek porabe električne energije.

2) Časovno razporejanje procesov v hladilnem tokokrogu: Z upravljanjem različnih procesov oziroma skupin porabnikov, kot so osvetlitev, ventilatorji ali grelci na zaščitnih steklih hladilnikov znatno prihranimo električno energijo in tudi znižamo stroške porabe električne energije. Ključno je varno in avtomatizirano upravljanje porabnikov in procesov na podlagi prejetih podatkov v realnem času in pa prestavljanje izvajanja energetsko potratnih procesov v cenovno ugodnejša obdobja.

Izkoristek pozitivnih učinkov oddaljenega avtomatiziranega upravljanja zagotavlja že omenjena strojna in povezovalna oprema, ki je nameščena na hladilni tehniki v supermarketih ali nakupovalnih središčih ter zbira in posreduje ključne upravljavske podatke. Uporabniška aplikacija, večinski rezultat razvoja podjetja SRC, ki je na voljo tudi za mobilne naprave, pa med drugim zagotavlja podrobne in prilagodljive prikaze porabe energije, ukrepanje v realnem času na osnovi pridobljenih podatkov znotraj hladilne tehnike, kot tudi nastavljanje urnikov delovanja opreme in obveščanje operaterjev.

Sistem bomo najprej začeli tržiti na domačem trgu, kjer je prisotnih kar nekaj regionalnih in tudi globalnih trgovskih verig. Velikost primernega trga le v Sloveniji ocenujemo na več kot 300 objektov. Glavni prodajni pristop je ponujanje pilotnega preizkusa učinkovitosti sistema v enem od objektov ter nato hitra širitev tudi v preostale primerne objekte sodelujoče trgovske verige. Podoben pilotni preizkus je bil izveden tekom razvoja sistema ReCool in se je izkazal za zelo pozitivnega tako z vidika dokazljivega učinka rešitve kot spoznavanje stranke in navezave ustreznih stikov.

V prihodnjih tednih in mesecih bodo sledile nove objave v povezavi z nadaljnjim razvojem rešitve in potencialnimi uspehi na trgu.

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskih investicijskih in strukturnih skladov.

Prijavi se na SRC novičke

Novice v svetu IT tehnologije

Ostale novice

Želite dvigniti vaš IT
na nov raven?

small_c_popup.png

Obvestilo o ponovni dostopnosti storitev

Vse uporabnike storitev v računalniškem oblaku obveščamo, da se vsi sistemi ponovno normalno odzivajo. Po doslej zbranih informacijah je ob izvajanju gradbenih del prišlo do prekinitve linije, na kar je programska oprema za upravljanje z diskovnim poljem odreagirala napačno. S pomočjo proizvajalca diskovnega sistema smo uspeli sanirati problem okrog 11h dopoldne. Zaradi velikega števila strežnikov, ki se nahajajo v računalniškem oblaku je ponovna vzpostavitev v polno funkcionalno stanje trajala okrog 50 minut.

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate.