Kaj torej ponuditi in kako zagotoviti potrebam hitro rastočega »high-tech« podjetja, ki je bilo, kot toliko drugih, izzvano s situacijo odzivov na epidemijo?
Kako v domeni ponudbe infrastrukturnih platform (»Platform as a Service«) konkurirati tehnološkim velikanom, kot so Amazon, Microsoft, Google? Na kakšen način zagotavljati stabilno, pa vendarle prilagodljivo okolje, podprto z dovolj visoko ravnjo varnosti?
Podobna vprašanja vsakokrat predstavljajo izziv za sistemske integratorje (SRC) v vlogi ponudnikov storitev. V hierarhiji regulirane e-igralniške industrije še toliko bolj, saj so vloge natančno odmerjene. SRC se osredotoča na obveznosti gostitelja v lastnem podatkovnem centru (»Hosting Supplier«), za stranko Oryx pa v vlogi upravitelja platform (»Platform Supplier«) za ponudnike igralniških aplikacij (»Operator«).
Za potrebe razlage vstopimo v čevlje naročnika gostujočih storitev v podatkovnih centrih. Obvladovanje lastne infrastrukture zasebnega oblaka, naročanje kapacitet iz katerega od javnih oblakov ali pa hibridno združevanje enega in drugega zahteva poznavanje izjemno širokega nabora tehnologij – od zagotavljanja povezljivosti, varnosti, virtualiziranega okolja za delovanje aplikacij, do ubranih sistemov za hranjenje in arhiviranje podatkov. Na eni strani so zahteve pogosto preobsežne, da bi bilo lastno upravljanje infrastrukture v vlogi upravitelja platform (»Platform Supplier«) še smiselno in poslovno upravičljivo. Na drugi strani obstoječe produkcijske postavitve, zahtevana postopnost pri prehodu na nova okolja in licenčna zavezanost regulatornim zahtevam, ki velja za ponudnike igralniških aplikacij (»Operator«), predstavljajo oviro za umestitev v standardiziran javni oblak in posledično neznano lokacijo.
Za SRC se je posledično proces pričel z uveljavljenim pristopom zagotavljanja upravljanih storitev gostovanja (»Hosting«) v privatnem podatkovnem centru. Rešitve vključujejo varno komunikacijsko infrastrukturo, virtualizacijo, operacijske sisteme, podatkovne in hranilne sisteme, geografsko ločena podatkovna centra, polno redundanco, arhiviranje, nadzor ter infrastrukturni inženiring.
Omogočena je sistemska podpora upravljanja infrastrukture na način neprekinjenega delovanja (24/7), prav tako dostop virov, naprav ter varovanje pred zlonamernimi vpadi. Izvajana ISO standarda 9000 in 27001 predstavljata procesno zasnovo za skladnost z igralniško regulativo.
Ali je zadostilo pričakovanjem? Do neke mere prav gotovo. Zanesljivo delujoča informacijska infrastruktura v privatnem oblaku, zgrajena z gradniki vodilnih proizvajalcev (HPE, Cisco, Palo Alto, Asigra, Oracle, VMware) ostaja temeljni kamen v ponudbi gostujočih okolij. Pa vendar so za naročnika izzivi, povezani z dinamiko zahtev, nekoliko kompleksnejši. Nekaj je manjkalo – sistem sprva ni deloval najbolje. Sistemski integratorji sicer bolj ali manj uspešno povzemamo digitalizacijske trende upravljanja infrastrukture na način optimizacije procesov, podprtih s programskim krmiljenjem. V nasprotju z velikimi pravil igre tudi ne postavljamo do potankosti, temveč prednosti iščemo v sistematičnem procesu klasifikacije naročnikovih zahtev ter izbire tehnoloških rešitev. Ključno postaja upravljanje sistemov z vpogledom v dogajanja, predvidevanje in prilagajanje obnašanju v realnem času.
Rešitev torej ne gre iskati izključno v tehnologiji, ampak v prilagodljivosti in odnosu. V podjetju SRC smo pri izzivih iskanja srednje poti preoblikovali niz različnih storitev, s pomočjo katerih pomagamo pri načrtovanju, izgradnji in upravljanju informacijske infrastrukture. Posamezne storitve smo prilagodili potrebam oz. odločitvam, na kakšen način si stranke želijo zagotavljati svoje infrastrukturne kapacitete: kot lastno infrastrukturo, iz javnega oblaka, ali kot kombinacijo obojega (hibrid). Razvili smo metodologijo oblikovanja produktiviziranih storitev SRC Smart na temeljih dobrih praks upravljanja, projektnega vodenja ter varnosti, kar vključuje vodenje enotnega sistema dokumentacije, vključno z vodenjem inventarja opreme ter preglednim procesom obravnave podanih zahtevkov.
Cilj blagovne znamke SRC Smart je, naj se podjetja osredotočajo na svoje osnovno poslanstvo, skrb za delovanje infrastrukture pa prepustijo strokovnjakom. SRC Smart ponudbo sestavljajo: Build – načrtovanje in izgradnja; Operate – predvideva več različnih režimov vzdrževanja (odzivnost, odprava napak – SLA); Manage – upravljanje informacijske infrastrukture v celoti (zagotovljen čas delovanja – SLA); SOC – storitve varnostnih centrov (SLA); Orchestrate – avtomatizacija opravil in orkestracija procesov.
V primeru podjetja Oryx z upravljano storitvijo SRC Manage na svoja ramena v celoti prevzemamo upravljanje infrastrukturne platforme. Investicije v infrastrukturo za naročnika niso več potrebne, saj je oprema v najemu. Vsa tveganja iz naslova morebitnih nepravilnosti v delovanju opreme prevzame SRC.
Srž poslovnega sodelovanja ni izključno v tehnoloških kapacitetah in naboru aktivnosti podjetja SRC. Dodana vrednost je v sodelovanju oz. prilagodljivosti znotraj nabora standardiziranih opravil. Primerjalni izračuni konkurenčnosti so mestoma težko primerljivi, ker akterji prepogosto interpretacijo številk prilagajamo trenutnim potrebam. Povzetek zgodbe je, da smo izbranim tehnološkim komponentam poleg profesionalnega odnosa dahnili nekaj duha oz. inženirskega sodelovanja mimo ustaljenih norm.
Seveda se poslovni odnos zapiše v pogodbah, ki pa predstavljajo samo obvezen okvir. Poslovni dogovori se spreminjajo, tisto, kar ostane in je merodajno, so odnosi med ljudmi kot podlaga za rast in dinamičen razvoj. Le-to pa je tudi cilj naročnika.