Search
Close this search box.

SRC in Oryx – več kot le gostovanje storitev

Začnimo z osnovnimi podatki. Podjetje Oryx Gaming je uspešno mednarodno podjetje, ki se ukvarja z razvojem in nudenjem spletnih ter mobilnih e-igralniških rešitev (iGaming). Produkte in storitve trži na trgih Evrope, Severne in Latinske Amerike ter Azije. Podjetje deluje v dinamični igralniški industriji, soočeno je z zahtevami razvijajočih se aplikacijskih platform v sobivanju z obstoječimi produkcijskimi rešitvami.

Janez Gruden

direktor Operacij

 Kaj torej ponuditi in kako zagotoviti potrebam hitro rastočega »high-tech« podjetja, ki je bilo, kot toliko drugih,  izzvano s situacijo odzivov na epidemijo?

Kako v domeni ponudbe infrastrukturnih platform (»Platform as a Service«) konkurirati tehnološkim velikanom, kot so Amazon, Microsoft, Google?  Na kakšen način zagotavljati stabilno, pa vendarle prilagodljivo okolje, podprto z dovolj visoko ravnjo varnosti?

Podobna vprašanja vsakokrat predstavljajo izziv za sistemske integratorje (SRC) v vlogi ponudnikov storitev. V hierarhiji regulirane e-igralniške industrije še toliko bolj, saj so vloge natančno odmerjene. SRC se osredotoča na obveznosti gostitelja v lastnem podatkovnem centru (»Hosting Supplier«), za stranko Oryx pa v vlogi upravitelja platform (»Platform Supplier«) za ponudnike igralniških aplikacij (»Operator«).

Za potrebe razlage vstopimo v čevlje naročnika gostujočih storitev v podatkovnih centrih. Obvladovanje lastne infrastrukture zasebnega oblaka, naročanje kapacitet iz katerega od javnih oblakov ali pa hibridno združevanje enega in drugega zahteva poznavanje izjemno širokega nabora tehnologij – od zagotavljanja povezljivosti, varnosti, virtualiziranega okolja za delovanje aplikacij, do ubranih sistemov za hranjenje in arhiviranje podatkov. Na eni strani so zahteve  pogosto preobsežne, da bi bilo lastno upravljanje infrastrukture v vlogi upravitelja platform (»Platform Supplier«) še smiselno in poslovno upravičljivo. Na drugi strani obstoječe produkcijske postavitve, zahtevana postopnost pri prehodu na nova okolja  in licenčna zavezanost regulatornim  zahtevam, ki velja za ponudnike igralniških aplikacij (»Operator«),  predstavljajo oviro za umestitev v standardiziran javni oblak in posledično neznano lokacijo. 

Za SRC se je posledično proces pričel z uveljavljenim pristopom zagotavljanja upravljanih storitev gostovanja (»Hosting«) v privatnem podatkovnem centru. Rešitve vključujejo varno komunikacijsko infrastrukturo, virtualizacijo, operacijske sisteme, podatkovne in hranilne sisteme, geografsko ločena podatkovna centra, polno redundanco, arhiviranje, nadzor ter infrastrukturni inženiring.

Omogočena je sistemska podpora upravljanja infrastrukture na način neprekinjenega delovanja (24/7), prav tako dostop virov, naprav ter varovanje pred zlonamernimi vpadi. Izvajana ISO standarda 9000 in 27001 predstavljata procesno zasnovo za skladnost z igralniško regulativo.

Ali je zadostilo pričakovanjem?  Do neke mere prav gotovo. Zanesljivo delujoča informacijska infrastruktura v privatnem oblaku, zgrajena z gradniki vodilnih proizvajalcev (HPE, Cisco, Palo Alto, Asigra, Oracle, VMware) ostaja temeljni kamen v ponudbi gostujočih okolij. Pa vendar so za naročnika izzivi, povezani z dinamiko zahtev, nekoliko kompleksnejši. Nekaj je manjkalo – sistem sprva ni deloval najbolje. Sistemski integratorji sicer bolj ali manj uspešno povzemamo digitalizacijske trende upravljanja infrastrukture na način optimizacije procesov, podprtih s programskim krmiljenjem. V nasprotju z velikimi pravil igre tudi ne postavljamo do potankosti, temveč prednosti iščemo v sistematičnem procesu klasifikacije naročnikovih zahtev ter izbire tehnoloških rešitev.  Ključno postaja upravljanje sistemov z vpogledom v dogajanja, predvidevanje in prilagajanje obnašanju v realnem času. 

Rešitev torej ne gre iskati izključno v tehnologiji,  ampak v prilagodljivosti in odnosu. V podjetju SRC smo pri izzivih iskanja srednje poti preoblikovali niz različnih storitev, s pomočjo katerih pomagamo pri načrtovanju, izgradnji in upravljanju informacijske infrastrukture. Posamezne storitve smo prilagodili potrebam oz. odločitvam, na kakšen način si stranke želijo zagotavljati svoje infrastrukturne kapacitete: kot lastno infrastrukturo, iz javnega oblaka, ali kot kombinacijo obojega (hibrid). Razvili smo metodologijo oblikovanja produktiviziranih storitev SRC Smart na temeljih dobrih praks upravljanja, projektnega vodenja ter varnosti, kar vključuje vodenje enotnega sistema dokumentacije, vključno z vodenjem inventarja opreme ter preglednim procesom obravnave podanih zahtevkov.

Cilj blagovne znamke SRC Smart je,  naj se podjetja osredotočajo na svoje osnovno poslanstvo, skrb za delovanje infrastrukture pa prepustijo strokovnjakom.  SRC Smart ponudbo sestavljajo: Build –  načrtovanje in izgradnja; Operate – predvideva več različnih režimov vzdrževanja (odzivnost, odprava napak – SLA);  Manage  – upravljanje informacijske infrastrukture v celoti (zagotovljen čas delovanja – SLA); SOC – storitve varnostnih centrov  (SLA); Orchestrate – avtomatizacija  opravil in orkestracija procesov.

V primeru podjetja Oryx z upravljano storitvijo SRC Manage na svoja ramena v celoti prevzemamo upravljanje infrastrukturne platforme. Investicije v  infrastrukturo za naročnika niso več potrebne, saj je  oprema v najemu. Vsa tveganja iz naslova morebitnih nepravilnosti v delovanju opreme prevzame SRC.

Srž poslovnega sodelovanja ni izključno v tehnoloških kapacitetah in naboru aktivnosti podjetja SRC. Dodana vrednost je v sodelovanju oz. prilagodljivosti znotraj nabora standardiziranih opravil. Primerjalni izračuni konkurenčnosti so mestoma težko primerljivi, ker akterji prepogosto interpretacijo številk  prilagajamo trenutnim potrebam. Povzetek zgodbe je, da smo izbranim tehnološkim komponentam poleg profesionalnega odnosa dahnili nekaj duha oz. inženirskega sodelovanja mimo ustaljenih norm. 

Seveda se poslovni odnos zapiše v pogodbah, ki pa predstavljajo samo obvezen okvir.  Poslovni dogovori se spreminjajo, tisto, kar ostane in je merodajno, so odnosi med ljudmi kot podlaga za rast in dinamičen razvoj. Le-to pa je tudi cilj naročnika.

Preberi tudi

Poslovanje preko API-jev – od ideje do izvedbe

Podjetja vseh velikosti se bolj in bolj zavedajo, da API-ji postajajo novo področje poslovanja. Če smo pred leti delili kanale predvsem na fizično prodajo (klasično) in digitalno preobrazbo oz. digitalne kanale, ki običajno potekajo preko spletnih ali mobilnih aplikacij, je danes vedno bolj jasno, da se uveljavlja nov kanal – API-ji (aplikacijski programski vmesniki).

Kadrovske storitve lahko najamete in digitalizirate

Kadrovske službe so pogosto še vedno obravnavane kot tisti interni servis podjetja, ki skrbi za razpise prostih delovnih mest, razgovore, pogodbe in anekse. Morda jim včasih zaupamo še izračun plač in jih povprašamo za nasvet v primeru prekinitve delovnega razmerja. A pravkar naštete naloge niso več bistvo kadrovske funkcije podjetja. Za konkurenčnost na trgu je že danes treba kadrovski servis videti kot eno tistih ključnih strateških služb, ki zagotavlja natanko tiste talente, usposabljanja, nagrajevanje in medsebojne odnose, ki omogočajo optimalen doseg podjetja na trgu. Tradicionalne in nekatere strateške funkcije kadrovske službe se pospešeno digitalizirajo.

PSD2 platforma, ki je odprla banke v svet

SRC je skladno z EU regulativo izdelal rešitev SRC PSD2 API Collection, preko katere se lahko TPP-ji povežejo na bančni vmesnik in uporabniku nudijo vse storitve, ki jih PSD2 direktiva predvideva in zahteva od bank.

Prijavi se na SRC novičke

Novice v svetu IT tehnologije

Vaša računalniška oprema in vaše digitalne storitve so vaša poslovna orodja.

SRC Dogodek

Rešitve za prehod na Cloud-native IT infrastrukturo za digitalne platforme

9. april 2024 ob 9h

small_c_popup.png

Obvestilo o ponovni dostopnosti storitev

Vse uporabnike storitev v računalniškem oblaku obveščamo, da se vsi sistemi ponovno normalno odzivajo. Po doslej zbranih informacijah je ob izvajanju gradbenih del prišlo do prekinitve linije, na kar je programska oprema za upravljanje z diskovnim poljem odreagirala napačno. S pomočjo proizvajalca diskovnega sistema smo uspeli sanirati problem okrog 11h dopoldne. Zaradi velikega števila strežnikov, ki se nahajajo v računalniškem oblaku je ponovna vzpostavitev v polno funkcionalno stanje trajala okrog 50 minut.

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate.