Digitalna preobrazba ni več vprašanje

Digitalna preobrazba ni več vprašanje
20. 4. 2020 Adam Sabljakovic

Marko Šmid
direktor poslovnega razvoja v podjetju SRC

Pandemija je z uničevalno hitrostjo spremenila svet. Novi postopki dela, ki so leta čakali ob strani, so nenadoma postali nekaj vsakdanjega. COVID-19 nas je prisilil, da se prilagodimo popolnoma novi resničnosti – ne samo pri delu, temveč tudi v življenjskem slogu.

Seveda se bo življenje, ko bo pandemija za nami, vrnilo v neko obliko normale, vendar pa vse ne bo nikoli več enako. Že ta trenutek se vidi, da bo COVID-19 povzročil nekaj trajnih vedenjskih premikov v gospodarstvu, zdravstvu in državni upravi, zlasti ko gre za opredeljevanje in izvajanje digitalne preobrazbe.

Delo na daljavo bo postalo strateško

Sam imam že leta možnost delati na daljavo, vendar v drugačnih razmerah – ne pod pritiskom takšne krize. V teh trenutkih panike, ko podjetja in delavci poskušajo ugotoviti, kako biti produktiven in kako srečen pri delu od doma, je moj najbolj praktičen nasvet takšen: najdite nekoga, ki ima izkušnje z orodji za delo na daljavo, da jih boste pravilno uvedli in izkoristili tako, da vam bo to prineslo koristi tudi, ko bo krize konec.

Vendar pa je tehnologija samo en vidik. Drugi, ki je enako pomemben, je, da bo delo na daljavo učinkovito samo, če vam bo uspelo novemu načinu dela prilagoditi tudi organizacijske procese na področju komunikacije, socializacije in koordinacije.

Povezava s stranko mora biti stalna

Razumeti moramo, kaj se je zgodilo z začetkom pandemije koronavirusne bolezni. Nenadoma potrebe vaših strank verjetno niso več iste, kot so bile pred nekaj tedni. Vaša sposobnost, da strankam natančno prisluhnete, razumete njihove potrebe in se hitro prerazporedite, da prilagodite svojo ponudbo, je na preizkušnji in pod časovnim pritiskom, ki ga večina ne pozna. Zato boste potrebovali celostno digitalno infrastrukturo, prek katere bo možna stalna digitalna povezava s strankami, da boste lahko spremljali, kako uporabljajo izdelke ali storitve, nato pa opravili iterativne izboljšave za doseganje boljših rezultatov.

V digitalnem svetu kraljujejo varne digitalne transakcije

Danes je želja skoraj vsakega podjetja, da postane bolj digitalno. To pomeni, da bo vse več interakcij s strankami na zaslonu, in ne osebno. Medtem ko je svet e-trgovin že sorazmerno zrel, je zdaj prišel tudi čas, da bodo podjetja in država morali digitalizirati oziroma na novo opredeliti poslovne procese, v katere je vključena stranka oziroma državljan, ter jih v celoti prenesti, če je možno, na splet. S tem bodo počasne, zapletene in na papirju temelječe procese preobrazili v brezhibne digitalizirane procese, ki hkrati poenostavljajo poslovanje in izboljšujejo uporabniško izkušnjo.

Za stranko se ta vstop v svet elektronskega poslovanja ali trgovanja ponavadi začne z digitalnim preverjanjem identitete, saj morajo podjetja pri poslovanju v spletu preverjati, ali se digitalna identiteta osebe ujema z njeno fizično identiteto. Nadaljuje se prek digitalne interakcije z organizacijo prek različnih elektronskih kanalov in konča s sklepanjem pogodbe, odpiranjem računa ali potrditvijo neke transakcije z elektronskim podpisom, ki je vsaj na tako visoki ravni, kot je zahtevano. To tudi s tehnološkega vidika zahteva celosten pristop, kjer bodo zmagovalci tisti, ki bodo izbrali prave partnerje, in ne dobaviteljev, kot smo bili navajeni v svetu, ki ga ni več.

Svet se je spremenil v nekaj kratkih tednih. Čeprav bi lahko hrepeneli po vrnitvi k tistemu, kar smo prej razumeli kot normalnost, so vsi ti nekoč za mnoge obrobni načini dela in koncepti – delo na daljavo, virtualna srečanja, izobraževanje na zahtevo, prilagodljiv IT, popolna digitalizacija in partnersko sodelovanje s strankami – postali realnost, ki nikoli več ne bo odšla stran.

»Vrednost digitalnih kanalov, izdelkov in operacij je podjetjem takoj očitna,« pravi Sandy Shen, direktor analitskega podjetja Gartner. »To je budnica za organizacije, ki so se preveč osredotočile na dnevne operativne potrebe na račun vlaganja v digitalno poslovanje in dolgoročno odpornost. Podjetja, ki lahko tehnološke zmogljivosti in naložbe preusmerijo na digitalne platforme, bodo ublažila vpliv izbruha virusa in ohranila nemoteno delovanje zdaj in dolgoročno.«