Search
Close this search box.

PSD2 platforma, ki je odprla banke v svet

SRC je skladno z EU regulativo izdelal rešitev SRC PSD2 API Collection, preko katere se lahko TPP-ji povežejo na bančni vmesnik in uporabniku nudijo vse storitve, ki jih PSD2 direktiva predvideva in zahteva od bank.

Toni Zupančič

Svetovalec podjetja

PROFIL STRANKE

Bankart je centralni slovenski procesni center za sodobne plačilne instrumente. Podjetje je bilo ustanovljeno z namenom, da izvaja procesiranje plačilnih kartic, bančnih avtomatov in POS terminalov. Svojo ponudbo je z leti razširilo na upravljanje in nadzor izdaje bančnih kartic in procesiranje njihovih plačil, upravljanje SEPA plačil ter nadzor in upravljanje mreže POS terminalov in bankomatov.

V zadnjih letih pa sledi trendom digitalne transformacije in odlične uporabniške izkušnje s širitvijo na področje odprtega bančništva, takojšnjih plačil, plačil z mobilnimi telefoni in e-Identitete.

IZZIV/ PRILOŽNOST

Banke v EU in drugod po svetu so podvržene neprestanim regulatornim zahtevam, ki se odražajo tako v internih postopkih kakor tudi v postopkih in komunikaciji s strankami. Spremljanje in izvajanje regulatornih sprememb za banke predstavlja velik zalogaj. PSD2 regulativa je obstoječi bančni svet razširila z novimi deležniki, uvedla je tako imenovane tretje ponudnike storitev (TPP). Gre za podjetja, ki z ustreznimi licencami in certifikati končnim uporabnikom lahko nudijo z zakonodajo določen nabor bančnih storitev. Za banke je uvedba nove zakonodaje pomenila spremembo uporabniške izkušnje bančnih storitev, ki se po novem lahko seli tudi v roke inovativnih finančnih ponudnikov.

Omenjena sprememba odpira številne možnosti za razvoj kakovostnih storitev na strani nebančnih ponudnikov in tudi bank. Imetniku bančnega računa pa zagotavlja večjo izbiro ter nabor inovativnih in novih (finančnih in nefinančnih) storitev. Vsekakor gre za eno od večjih in ključnih sprememb, ki za vedno spreminja način, kako dojemamo bančništvo in plačilne storitve.

REŠITVE SRC-ja

SRC je skladno z EU regulativo izdelal rešitev SRC PSD2 API Collection, preko katere se lahko TPP-ji povežejo na bančni vmesnik in uporabniku nudijo vse storitve, ki jih PSD2 direktiva predvideva in zahteva od bank. Po drugi strani pa rešitev vključuje tudi vse mehanizme, ki bankam omogočajo preverjanje skladnosti TPP-jev in spremljanje prometa. Platformo sta SRC in IBM skupaj postavila na Bankartovi infrastrukturi, pri čemer so bile uporabljene najnovejše metode cloud native razvoja. Rešitev pa je nameščena na privatnem oblačnem okolju naročnika, ki je dovolj robusten in skalabilen, da se bo prilagajal rasti števila uporabnikov in prometa, ki naraščata od začetka produkcije.

Zakonodaja in Berlin standard, na osnovi katerih so vmesniki zasnovani, se neprestano spreminjata. Da bi bankam olajšali proces prilagajanja, SRC skrbi tudi za dolgoročno skladnost rešitve z EU regulativo in Berlin standardom, ki se še vedno spreminja in izboljšuje glede na izkušnje iz prakse.

REZULTAT / DODANA VREDNOST

Danes 10 slovenskih bank zagotavlja PSD2 storitve preko Bankartove platforme. S SRC PSD2 rešitvijo, Bankartovo povezovalno vlogo ter z izkazano sposobnostjo sodelovanja slovenskih bank lahko danes govorimo o uspešnem skupnemu projektu, ki je bankam bistveno zmanjšal strošek vzpostavitve PSD2 okolja. Banke so prihranile tudi pri času, saj se je čas prilagoditve banke regulatornim zahtevam zmanjšal za vsaj pol leta ali več. Banke uporabljajo zmogljivo in varno platformo, preko katere lahko svoje storitve ponujajo svojim strankam in TPP-jem ter razvijajo dodatne storitve, s katerimi lahko ustvarjajo nove prihodke in pridobivajo nove stranke. Bankart na platformi že ponuja dodatne servise z dodano vrednostjo za uporabnike, kot so lokacije vseh bankomatov v Sloveniji …

Preberi tudi

Poslovanje preko API-jev – od ideje do izvedbe

Podjetja vseh velikosti se bolj in bolj zavedajo, da API-ji postajajo novo področje poslovanja. Če smo pred leti delili kanale predvsem na fizično prodajo (klasično) in digitalno preobrazbo oz. digitalne kanale, ki običajno potekajo preko spletnih ali mobilnih aplikacij, je danes vedno bolj jasno, da se uveljavlja nov kanal – API-ji (aplikacijski programski vmesniki).

Kadrovske storitve lahko najamete in digitalizirate

Kadrovske službe so pogosto še vedno obravnavane kot tisti interni servis podjetja, ki skrbi za razpise prostih delovnih mest, razgovore, pogodbe in anekse. Morda jim včasih zaupamo še izračun plač in jih povprašamo za nasvet v primeru prekinitve delovnega razmerja. A pravkar naštete naloge niso več bistvo kadrovske funkcije podjetja. Za konkurenčnost na trgu je že danes treba kadrovski servis videti kot eno tistih ključnih strateških služb, ki zagotavlja natanko tiste talente, usposabljanja, nagrajevanje in medsebojne odnose, ki omogočajo optimalen doseg podjetja na trgu. Tradicionalne in nekatere strateške funkcije kadrovske službe se pospešeno digitalizirajo.

Hitro testiranje, hiter odziv, zmogljiva rešitev

”Aplikacija eMBL je omogočila množična testiranja po Sloveniji.”
V času epidemije je potreba po komunikaciji brez osebnega stika ter obravnavi pacienta na daljavo ena od pomembnejših nalog na področju informacijske tehnologije v zdravstvu. Pomembno je najti prilagodljive možnosti, ki omogočajo hitre rešitve konkretnih izzivov.
Z mag. Markom Bitencem, dr. med. smo se pogovarjali, kako so informacijske rešitve v teh časih omogočile obravnavo pacientov ter učinkovito izvedbo hitrega testiranja na novi koronavirus.

Prijavi se na SRC novičke

Novice v svetu IT tehnologije

Vaša računalniška oprema in vaše digitalne storitve so vaša poslovna orodja.

small_c_popup.png

Obvestilo o ponovni dostopnosti storitev

Vse uporabnike storitev v računalniškem oblaku obveščamo, da se vsi sistemi ponovno normalno odzivajo. Po doslej zbranih informacijah je ob izvajanju gradbenih del prišlo do prekinitve linije, na kar je programska oprema za upravljanje z diskovnim poljem odreagirala napačno. S pomočjo proizvajalca diskovnega sistema smo uspeli sanirati problem okrog 11h dopoldne. Zaradi velikega števila strežnikov, ki se nahajajo v računalniškem oblaku je ponovna vzpostavitev v polno funkcionalno stanje trajala okrog 50 minut.

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate.